Page content

Richard & Ginny op reis (12)

Op bezoek bij ome Pierre en tante Nancy, eindelijk zien we de zee, en het blijft vooralsnog hot, hot, hot!

Etappe 36: St. André de Sangonis - Pézenas (ongeveer 30 km)

Mijn oom en tante wonen in Frankrijk en de route uit ons boek loopt vrijwel dóór hun dorp (op 7 km afstand). Dan kun je natuurlijk niet níet langsgaan. Bovendien vieren zij op 11 september dat ze al 50 jaar met elkaar getrouwd zijn en wij zijn niet aanwezig op dat feest, dus moesten we maar een eigen feestje met ze bouwen. ardeche1

Voor een deel konden we de route uit het boek volgen, deels heeft Richard de weg zelf uitgestippeld. Ik blijf het knap vinden hoe hij het telkens voor elkaar krijgt. In de ochtend belde ik nog even met tante Nancy om te zeggen dat we er tussen 12.00 en 13.00u zouden zijn en we waren er om 12.45 uur. Wat een timing. En het eten stond al klaar! Nasi met foe yong oprit pierre en nancy hai, tjap tjoi en babi ketjap. ALLEMAAL ZELFGEMAAKT! (mijn oom is uitgezonden naar Papoea Nieuw Guinea en heeft daar een liefde voor de aziatische keuken aan overgehouden).

We hebben een fantastische tijd gehad bij mijn oom en tante en door alle gezelligheid en alle verhalen ben ik helemaal vergeten te filmen. Zij hebben tot laat zitten kletsen - en Richard en ik vooral zitten luisteren. Ik ken niemand die zoveel gereisd heeft als mijn oom en tante, en hun verhalen zijn geweldig. Zeker als je bedenkt dat zij het hebben over ruim 40 jaar geleden. De mogelijkheden die er toen waren zijn helemaal niets vergeleken bij het gemak waarmee wij nu kunnen reizen en communiceren.

zie video...

Etappe 37: Pézenas - Portiragnes (32 km)

Onze route leidt ons naar het strand en de zee ... jaaaa! Eindelijk! We zijn allebei dol op de zee en hebben 'haar' zelfs gemist. De zomer is praktisch voorbij en wij zijn nog helemaal niet bij het strand geweest haha. zee
Volgens Pierre en Nancy konden we bepaalde stranden beter vermijden als we niet van mega-drukte en feestgedruis houden, dus tijdens ons familiezoek lieten ze ons een mooi dorpje aan het strand zien waar we volgens hen beter af zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. Wij gaan naar de camping in Portiragnes, met een heus aquapark. We  camping portiragnes hebben genoten van het strand en het zwembad en zijn er zelfs een extra dagje gebleven, want over 3 dagen start onze 4de Workaway - ergens in de Pyreneëen.

Etappe 38: Portiragnes - Bizanet (66 km)

Nog vroeger dan normaal vertrokken: 07.30 uur, want het zou wederom bloedheet worden (37 graden!). We hadden het helemaal uitgedacht: het was ongeveer 1 uur fietsen tot aan Béziers, daar zou de supermarkt om 08.30u open gaan en dan zouden we daar lunch en diner kopen. Vantevoren zouden we ergens koffie drinken en ons havermoutontbijtje hadden we meegenomen en zouden we dan ook opeten. We hadden 58 km voor de boeg. Vrijwel helemaal vlak, want grotendeels langs Canal du Midi. Alleen het laatste stukje bevatte 2 "venijnige klimmetjes", volgens de route. We zouden dus makkelijk 15km per uur kunnen fietsen = 4 uur fietsen. We zouden dan rond 13.00u op de camping zijn en Rich kon dan om 14.00u naar de race van Max Verstappen kijken. Goed geregeld!

Maak nóóit een plan!!!! Want het loopt - zoals altijd - compleet anders.

Een koffiebar konden we niet vinden, dus dan maar havermout eten en boodschappen doen. Koffie kon wel wachten.
Toen was de weg afgezet. Dat was wel vaker gebeurd, dus we maakten ons niet druk. Tot nu toe konden we er altijd langs ook al stond er een bordje dat de weg was versperd. Dit keer niet. Dus we moesten terug. Over een onverhard pad, dat heel ongemakkelijk fietste. We kozen een andere weg. Ook afgesloten. Weer een andere weg. Ook niet goed. Verdulleme nog aan toe! De zon werd steeds feller, de temperatuur steeds hoger en de tijd tikte door.

Yes! We zaten weer op de route. Toch maar even pauze om koffie te drinken. Vanaf de koffieplek hadden we nog 36km voor de boeg. Oeps. Dus we hadden 8km omgereden door al het gedoe. Vlak was de weg trouwens ook allerminst. Dus die 15km per uur haalden we niet. route naar pierre en nancy

Om 12.30 hebben we geluncht, nog 22 km te gaan. Toen we om 13.00u verder fietsten was het niet normaal heet. Daarom in het volgende dorp direct gestopt - bij een leuk terras in de schaduw aan het water. De wedstrijd van Max gekeken en rond 16.00u verder. Nog maar 18 km te gaan, maar ik trok het gewoon niet. We zouden nog een klimmetje krijgen en ik was helemaal trillerig. Niet van de honger, maar echt van de hitte. Voelde niet fijn. Dus maar weer gestopt in een volgend dorpje (gelukkig ligt er iedere 3 tot 5 km wel een dorpje) en daar anderhalf uur verkoeling gezocht in een bar.

Toen we tegen 17.30 weer op de fiets stapten was de wind (Tramontana heet hij hier, geloof ik) flink gaan waaien, en was het ietwat bewolkt, dus prima om te fietsen. De klim was pittig, maar héél mooi! Het was een hele lange dag en ik heb op verschillende momenten gedacht aan een bekende quote:

impossible

Ginny
Mijn naam is Ginny, mijn passie is HET LEVEN! Om voluit te leven wil ik gezond en fit zijn, energie hebben en me lekker in mijn vel voelen. Dat probeer ik dagelijks na te streven door gezond te eten, voldoende te bewegen en te ontspannen middels o.a. meditatie, ademhaling, en lange wandelingen of fietstochten in de natuur. Van mijn passie heb ik mijn werk kunnen maken. Sinds 2006 werk ik fulltime als Personal Trainer en Lifestyle Coach en kom ik met veel plezier bij mensen thuis om hen te begeleiden naar een gezondere en fittere lifestyle, en zodoende naar een leuker leven. Dankzij internet spelen plaats en tijd geen rol meer, en kan ik nu óók jou op een professionele en vooral gepassioneerde manier begeleiden zo gezond en fit mogelijk te worden!

Comment Section

0 reacties op “ Richard & Ginny op reis (12)