Page content

Met resultaat trainen voor Ronde Billen

Nu dat het dagelijks doen van 100 squats in je systeem zit (toch?). En nu dat die billen steeds rondere en stakkere vormen beginnen aan te nemen, lijkt het me tijd om de puntjes op de 'i' te gaan zetten met een nieuwe 3 x 3 minuten workout voor Ronde Billen.

Wie wil afvallen en een strakke, slanke lijn wenst, doet er goed aan zich te richten op het trainen van de grote spiergroepen zoals de benen en de billen.

Wil je afslanken? train je grote spiergroepen.

Met deze workout vang je als het ware twee vliegen in één klap: je richt je op een grote spiergroep, hetgeen het afvalproces bevordert, én je geeft een mooie vorm aan je billen. De workout duurt slechts 9 minuten, dat is zó voorbij. Haal er daarom echt het maximaal haalbare voor jezelf uit. Zorg ervoor dat je gaat zweten. Make it count!

Deze korte workouts hebben het meeste effect wanneer je er élke dag eentje doet (twee mag ook) op de - voor jou - juiste intensiteit.
Het bereiken van een gezond gewicht met het daarbij behorende slanke, strakke lichaam is een dagelijks terugkerend proces. Eén á twee keer per week sporten is gewoon niet genoeg. Zeker niet wanneer je (nog) niet op het gewenste gewicht bent. Ons lichaam is gemaakt om te bewegen en dient iedere dag opnieuw aan het werk gezet te worden. Niet enkel voor die slanke lijn, maar ook voor alle processen die inwendig plaatsvinden. Bij gebrek aan beweging stagneert de boel.

Sporten zorgt voor positiviteit.

Met de 3x3 workouts hoop ik het gemakkelijk en laagdrempelig voor je te maken zodat ook jij, ondanks een druk leven, elke dag een kwartiertje de tijd vindt én neemt om aan jezelf te werken. Sporten zorgt voor veel positiviteit. Het maakt je lichaam sterker, strakker en gezonder, en dat zorgt ervoor dat je meer zelfvertrouwen krijgt, lekkerder in je vel zit en meer energie hebt. WIN-WIN situatie dus.

Als je tijd hebt om dit blog te lezen, dan heb je ook tijd om je sportschoenen aan te trekken, te klikken op onderstaande workout en heerlijk even aan de slag te gaan. Ik beloof je dat je je na afloop heel trots en voldaan zult voelen!

 Ronde Billen workout: Trainen met resultaat

De video's zijn beschikbaar voor leden van de GinFit CLUB

TIP: Word lid van de GinFit CLUB! en ontvang wekelijks nieuwe workouts, weekmenu's en een uitdagende challenge!

Ginny
Mijn naam is Ginny, mijn passie is HET LEVEN! Om voluit te leven wil ik gezond en fit zijn, energie hebben en me lekker in mijn vel voelen. Dat probeer ik dagelijks na te streven door gezond te eten, voldoende te bewegen en te ontspannen middels o.a. meditatie, ademhaling, en lange wandelingen of fietstochten in de natuur. Van mijn passie heb ik mijn werk kunnen maken. Sinds 2006 werk ik fulltime als Personal Trainer en Lifestyle Coach en kom ik met veel plezier bij mensen thuis om hen te begeleiden naar een gezondere en fittere lifestyle, en zodoende naar een leuker leven. Dankzij internet spelen plaats en tijd geen rol meer, en kan ik nu óók jou op een professionele en vooral gepassioneerde manier begeleiden zo gezond en fit mogelijk te worden!

Comment Section

6 reacties op “ Met resultaat trainen voor Ronde Billen


Door Els op 4 mei 2014

Hallo Ginny, Ik kwam per toeval hier bij jou terecht toen ik wat googlde naar oefeningen voor weer een beetje strakker in mijn vel te komen na een enkele maanden durende herstel periode. Ik zag je 3x3 minuten workout en dacht meteen hey dat is precies wat ik zoek, echt een leuke site en heel uitnodigend om lekker te beginnen iets voor jezelf te doen, lekker thuis in mijn eigen ritme en op ieder moment van de dag.Ik zou graag iets aan mijn armen doen, mijn triceps schreeuwen om aandacht, eigenlijk mijn hele armen, ik doe iedere dag je 3x3 oefeningen voor ronde billen en dat moe en branderig gevoel voelt goed na het werk, hoop dat het gaat lukken want mijn billen zijn echt super plat. Wat kan ik voor mijn armen doen, ik heb dumbels van 1, 2 en 3 kilo, o en voor ik het vergeet, hoe hoog is het bankje dat je gebruikt in de ronde billen workout? Ik zal hier nog heel vaak komen....groetjes en nog heel veel succes met je leuke site Ginny.


Door Ginny op 5 mei 2014

Hoi Els, allereerst hartelijk bedankt voor je complimenten! Altijd leuk om te lezen 😉
Voor de armen heb ik ook een 3x3 workout: http://ginfitonline.nl/super-workout-buik-borst-en-bovenarmen-in-9-minuten/
De 3x3 workouts zijn allemaal bodyweight workouts, hetgeen betekent dat je (in principe) geen gebruik maakt van gewichtjes, maar dat mag natuurlijk wel.
Je kunt natuurlijk ook je eigen 3x3 workout samenstellen mét gewichtjes en dan doe je bij voorbeeld: shoulder press, triceps extensions en bicep curls >> Als je op Google Afbeeldingen (of op you tube) bovenstaanden namen van oefeningen intypt, dan krijg je duidelijke voorbeelden van hoe de oefeningen eruit zien.

Voor w.b. de hoogte van het bankje dat ik gebruik voor de step ups: de meest ideale hoogte is voor ieder mens verschillend want dat is afhankelijk van de lichaamslengte. Wanneer je één voet op het bankje / de step zet, en het andere been staat nog op de grond dan zou je heup een hoek van 90 graden moeten maken. Hoe hoger het bankje, des te kleiner de hoek, des te zwaarder de oefening. (met zwaarder bedoel ik ook zwaarder voor bvb je knieën, dus bouw het liever op met een lager bankje).

Succes Els!
Warme groet,
Ginny


Door Els op 16 mei 2014

Hoi Ginny, hartelijk dank voor je mailtje dat je me stuurde vanwege de foutmelding hier, heb hem trouwens pas net gelezen want hij zat in de map spam


Door Els op 16 mei 2014

Jammer Ginny, er kwam nog een heel verhaal achter maar er is iets mis gegaan, ik doe het als ik ff tijd heb over, hartelijke groetjes Els


Door Aija op 10 september 2016

Ik heb wel dikke billen maar niet de vorm die ik zal willen wat zou ik kunnen doen

Plaats een reactie


*